PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Tid för eftertanke

Vi får signaler på att man upplever att det är ganska trögt ute på marknaden. Många offerter lämnas men avsluten dröjer. Krig i närheten, höga räntor och allmän oro skapar en försiktighet, vilket gör att profil- och promotionbranschen blir lidande.

 

VAD HÄNDER MED BRANSCHFÖRENINGEN SBPR?
I skrivande stund i slutet av juni har vi inte fått klara besked
om det blir någon ny styrelse. Det blir tufft för ett nytt gäng att
skapa förtroende. Hoppas de lyckas. Läs mer inne i tidningen.
PWA - PROMOTION WHOLESALERS ACCOCIATION
blir hyresvärd för ett antal av sina medlemmar i en lokal i
Stockholm. Tolv anslutna skall finnas på plats. Det muttras
dock från vissa medlemmar, som menar på att man satt sig i en
ekonomisk sits, vilket inte är bra för föreningen. Sammanlagt
är det cirka 40 grossistföretag som kommer att finnas i huset
på Barnhusgatan i Stockholm - New Wavebolag inräknat.
Flera menar också att risken är stor att återförsäljare från
Stockholmtrakten inte åker till mässan i Jönköping. Framtiden
får utvisa.
REKLAMEFFEKTMÄTNING ÄR ETT BEGREPP som många inte
förstår eller känner till. Har ställt frågan till flera säljare om de
frågar sina nya kunder om hur de har hittat dem. Det visar sig
att förvånande få ställer den frågan. För min del förstår jag inte
tankesättet. Om man annonserar i tryckt media eller digitalt är
det väl viktigt att veta om annonssatsningar fungerar eller inte?!
"MADE IN EUROPE" BÖRJAR VÄXA SIG ALLT STARKARE.
Inte minst med tanke på utvecklingen i Kina och övriga Asien.
Leveranstider ökar från sex till tolv månader på många varor
samt ökade material- och lönekostnader och fortfarande höga
fraktpriser även om en viss nedgång märks.
BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION HAR BRANSCHKOLL
utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan
1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profilkläder
och promotionprodukter. Vi distribuerar 2 700 exemplar fysiskt
och närmare 15 000 som digital version via mail och når drygt
femtusen branschrelaterade företag fyra gånger per år.
MÅNADERNA JUNI, JULI OCH AUGUSTI känns som om de
försvinner likt en löning en fredag. Samtidigt som man vill göra
mycket så vill man även bara ligga platt och koppla av. Nalle
Puh hade en bra filosofi. "Idag gjorde jag ingenting, men hann
inte bli klar så jag fortsätter imorgon".

VAD HÄNDER MED BRANSCHFÖRENINGEN SBPR? I skrivande stund i slutet av juni har vi inte fått klara besked om det blir någon ny styrelse. Det blir tufft för ett nytt gäng att skapa förtroende. Hoppas de lyckas. Läs mer inne i tidningen.

PWA - PROMOTION WHOLESALERS ACCOCIATION blir hyresvärd för ett antal av sina medlemmar i en lokal iStockholm. Tolv anslutna skall finnas på plats. Det muttras dock från vissa medlemmar, som menar på att man satt sig i en ekonomisk sits, vilket inte är bra för föreningen. Sammanlagt är det cirka 40 grossistföretag som kommer att finnas i huset på Barnhusgatan i Stockholm - New Wavebolag inräknat. Flera menar också att risken är stor att återförsäljare från Stockholmtrakten inte åker till mässan i Jönköping. Framtiden får utvisa.

REKLAMEFFEKTMÄTNING ÄR ETT BEGREPP som många inte förstår eller känner till. Har ställt frågan till flera säljare om de frågar sina nya kunder om hur de har hittat dem. Det visar sig att förvånande få ställer den frågan. För min del förstår jag inte tankesättet. Om man annonserar i tryckt media eller digitalt är det väl viktigt att veta om annonssatsningar fungerar eller inte?!

"MADE IN EUROPE" BÖRJAR VÄXA SIG ALLT STARKARE. Inte minst med tanke på utvecklingen i Kina och övriga Asien. Leveranstider ökar från sex till tolv månader på många varor samt ökade material- och lönekostnader och fortfarande höga fraktpriser även om en viss nedgång märks.

BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION HAR BRANSCHKOLL utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan 1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profilkläder och promotionprodukter. Vi distribuerar     2 700 exemplar fysiskt och närmare 15 000 som digital version via mail och når drygt femtusen branschrelaterade företag fyra gånger per år.

MÅNADERNA JUNI, JULI OCH AUGUSTI känns som om de försvinner likt en löning en fredag. Samtidigt som man vill göra mycket så vill man även bara ligga platt och koppla av. Nalle Puh hade en bra filosofi. "Idag gjorde jag ingenting, men hann inte bli klar så jag fortsätter imorgon".

Halva din reklmbudget är bortkastad men du får aldrig reda på vilken halva. David Ogilvy, en brittisk reklammakare som ibland kallas Reklamens fader.

 


Text Tore Lindfors 0704-912465