PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

PWA planerar för en hybridmässa

Nu längtar hela branschen efter att få träffas och planering pågår för fullt hos PWA tillsammans med Elmia för att arrangera mässan Nordic Profile Fair den 18-20 januari 2022.

Elmia har investerat i ett helt nytt entrésystem och Covid-19 säkrat sin mässanläggning. Med stora ytor och lång erfarenhet av flöden med människor skapar Elmia en trygg mötesplats med möjlighet till säkra avstånd. Under sommaren 2021 har Elmias anläggning genomgått en certifieringsprocess för att kvalitetssäkra sina smittskyddsrutiner för Covid- 19. Den internationella certifieringen är framtagen av SAFE Asset Group och innebär att anläggningens förberedelser och rutiner för att hantera Covid-19 har godkänts enligt standarden "Covid- 19 Compliant". Utställarna kommer få hjälp och råd hur man ansvarar för att skapa en trygg och säker miljö i montrar. Golvmarkeringar och anpassade bredare gångar guidar dig som besökare genom hallarna. Det ska vara enkelt att hålla avstånd och trängselvärdar finns på plats för att påminna.

Det ska bli oerhört kul att träffa allt branschfolk igen! Under höstens lopp ska Elmia köra några olika mässor så det känns tryggt att allt kommer igång innan det är vår tur, säger Roger Nilsson som är ordförande på PWA. Införsäljningen av montrar har startat på allvar under augusti månad. Om du är utställare och intresserad är det dags att kontakta Elmia eller PWA som slussar dig vidare.

Senaste mässan i januari 2020 hade 1548 besökare och 102 utställare. Samtidigt har PWA under pandemin i samarbete med Onlinemassan.com fått 1,5 års erfarenhet av digitala mässor och totalt sett nått en större publik. Under den tredje mässan i augusti kunde man presentera en helt ny kalenderbokning, föreläsningar av framgångsrika formgivaren Lena Bergström och populära kocken Tina Nordström, breddat utbud från helt nya utställare, förädlare och en After Work med Haaks. För dig som missade denna spelning kan du besöka PWA på Youtube. Vi fortsätter utveckla den digitala mässan med målet att köra en hybridmässa under 2022.

Marknadsundersökningen som PWA arbetat fram på uppdrag av sina medlemmar har visat att både våra besökare och utställare ser detta som framtidens lösning. Där man själv väljer att resa till mässan eller besöker den digitalt för att spara på tid och kostnader, säger Maria Olsson som är projektledare på PWA.