PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Master Design stärker sitt samarbete med Moderaterna

Moderaterna och Master Design har arbetat ihop sedan 90-talet. Nu växer samarbetet sig starkare. Tidigare i år vann Master Design upphandlingen om att ta över all produktion av kampanjprodukter för Moderaternas riksorganisation, med allt från kläder till pins och andra handelsprodukter.

 

Samarbetet löper till efter riksdagsvalet
2022 med syftet att använda en och
samma leverantör för att förmedla en
uniform bild av partiet och bli mer
kostnadseffektiva.
- För oss som är i valvinnarbranschen
är kampanjprodukter mycket viktiga,
därför gjorde vi en omfattande upphandling.
Master Design vann eftersom de är
den perfekta helhetsleverantören,
lika kreativa som professionella i alla
led, säger Martin Borgs, kommunikationschef
på Moderaterna.
På regional nivå har Moderaternas
samarbete med Master Design pågått
sedan 90-talet. I snart 25 år har företaget
tagit fram kampanjprodukter för både
valperioder och mellanvalsperioder.
- Vi har en lång historia med Moderaterna
Stockholms stad och län och känner
oss trygga i vad de förväntar sig och
vill ha. Nu när vi har ett långt löpande
avtal med riksorganisationen kan vi
tänka ännu mer långsiktigt och bli mer
kostnadseffektiva. Moderaterna kommer
få bättre kontroll på sitt varumärke och
vi kommer kunna förstärka deras kampanjarbete
med effektiv produktmedia,
säger Michael Barkman, vd på Master
Design.
Inför upphandlingen förberedde sig
Master Design som de alltid gör inför en
skarp pitch. De skapade en arbetsgrupp
och arbetade fram förslag på lösningar
med allt från kreativa produkter, logistiklösningar
och distribution. Det var
viktigt att lösningen som togs fram
skulle vara både kreativ och realistiskt
genomförbar, och inte minst innehålla
redogörelser av legala krav och
hållbarhetsmärkningar.
- Kunder som är noga med sitt varumärke
väljer gärna oss som leverantör.
Och om det är några som är noga med
sitt varumärke så är det politiska partier.
Vi har koll på miljömärkningar och legala
krav och lämnar ingenting åt slumpen.
Våra kunders varumärken är viktigare än
vårt eget och vi behöver ha stor respekt
för förtroendet att de väljer oss, säger
Michael Barkman.
Aleksander Lestaric som är fältorganisationschef
för Stockholms stad och län
menar att just Master Designs hållbarhetsansvar,
såväl ekonomiskt som socialt
och miljömässigt var en bidragande
faktor till att de vann upphandlingen.
- Det finns många som lovar mycket
och kan pressa priset. Men tummar man
på kvalitén eller levererar produkterna
för sent så spelar det ingen roll hur
billig man är. Det är viktigt för oss att vi
har en leverantör med en transparent
produktionsresa, säger Aleksander
Lestaric.
Det är inte första gången Master
Design får göra spännande projekt
tillsammans med Moderaterna.
Efter EU-valet 2019 uppdaterade
partiet sin varumärkesplattform och
logotype med nya kulörta färger och
former. Den nya varumärkesplattformen
skulle komma som en överraskning på
Moderaternas Sverigemöte och till det
tog de Master Designs till hjälp.
- Vi tog fram produkter i det nya
manéret under stort hemlighetsmakeri.
Det var bara fyra personer hos Moderaterna
och vi som visste om hur det nya
färg- och logoskiftet skulle se ut. Vi tog
fram åtta produkter i det nya manéret
under kort tid och det hela resulterade
i en stor överraskningseffekt under
Sverigemötet, säger Michael Barkman.
Nu ligger fokus på riksdagsvalet 2022
och att skapa riktigt vass kommunikation.
I och med det nya samarbetet kommer
alla medlemmar kunna handla likadana
produkter från samma webbshop,
oavsett om det är en liten förening eller
stort förbund. Det gör att Moderaterna
får ett mer enhetligt varumärke och alla
organisationer lika möjligheter att ta del
av effektiv produktmedia.

Samarbetet löper till efter riksdagsvalet 2022 med syftet att använda en och samma leverantör för att förmedla en uniform bild av partiet och bli mer kostnadseffektiva.

- För oss som är i valvinnarbranschen är kampanjprodukter mycket viktiga, därför gjorde vi en omfattande upphandling. Master Design vann eftersom de är den perfekta helhetsleverantören, lika kreativa som professionella i alla led, säger Martin Borgs, kommunikationschef på Moderaterna. På regional nivå har Moderaternas samarbete med Master Design pågått sedan 90-talet. I snart 25 år har företaget tagit fram kampanjprodukter för både valperioder och mellanvalsperioder.

- Vi har en lång historia med Moderaterna Stockholms stad och län och känner oss trygga i vad de förväntar sig och vill ha. Nu när vi har ett långt löpande avtal med riksorganisationen kan vi tänka ännu mer långsiktigt och bli mer kostnadseffektiva. Moderaterna kommer få bättre kontroll på sitt varumärke och vi kommer kunna förstärka deras kampanjarbete med effektiv produktmedia, säger Michael Barkman, vd på Master Design. Inför upphandlingen förberedde sig Master Design som de alltid gör inför en skarp pitch. De skapade en arbetsgrupp och arbetade fram förslag på lösningar med allt från kreativa produkter, logistiklösningar och distribution. Det var viktigt att lösningen som togs fram skulle vara både kreativ och realistiskt genomförbar, och inte minst innehålla redogörelser av legala krav och hållbarhetsmärkningar.

- Kunder som är noga med sitt varumärke väljer gärna oss som leverantör. Och om det är några som är noga med sitt varumärke så är det politiska partier. Vi har koll på miljömärkningar och legala krav och lämnar ingenting åt slumpen. Våra kunders varumärken är viktigare än vårt eget och vi behöver ha stor respekt för förtroendet att de väljer oss, säger Michael Barkman.

Aleksander Lestaric som är fältorganisationschef för Stockholms stad och län menar att just Master Designs hållbarhetsansvar, såväl ekonomiskt som socialt och miljömässigt var en bidragande faktor till att de vann upphandlingen.

- Det finns många som lovar mycket och kan pressa priset. Men tummar man på kvalitén eller levererar produkterna för sent så spelar det ingen roll hur billig man är. Det är viktigt för oss att vi har en leverantör med en transparent produktionsresa, säger Aleksander Lestaric. Det är inte första gången Master Design får göra spännande projekt tillsammans med Moderaterna. Efter EU-valet 2019 uppdaterade partiet sin varumärkes-plattform och logotype med nya kulörta färger och former. Den nya varumärkesplattformen skulle komma som en överraskning på Moderaternas Sverigemöte och till det tog de Master Designs till hjälp.

- Vi tog fram produkter i det nya manéret under stort hemlighetsmakeri. Det var bara fyra personer hos Moderaterna och vi som visste om hur det nya färg- och logoskiftet skulle se ut. Vi tog fram åtta produkter i det nya manéret under kort tid och det hela resulterade i en stor överraskningseffekt under Sverigemötet, säger Michael Barkman. Nu ligger fokus på riksdagsvalet 2022 och att skapa riktigt vass kommunikation. I och med det nya samarbetet kommer alla medlemmar kunna handla likadana produkter från samma webb-shop, oavsett om det är en liten förening eller stort förbund. Det gör att Moderaterna får ett mer enhetligt varumärke och alla organisationer lika möjligheter att ta del av effektiv produktmedia.

 



Foto: Master Design

[Flash]