PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Global virusoro

FESPA GLOBAL PRINT EXPO har tagit beslutet att ställa in mässan i Madrid 24–27 mars. Det gäller även de två parallella mässorna European Sign Expo och Sportswear Pro. Arrangören skriver i ett pressmeddelande att Fespa skjuts fram till ett ännu obestämt datum på grund av den ”snabbt utvecklande situationen gällande COVID-19”. Antalet smittade av coronaviruset har passerat 100 000. Många har dött. Mässor ställs in. Företag håller stängt. Resor till Kina avråds och transporter försenas. Vem vill boka en kryssningsresa med risk för att bli inlåst på båten? Vi har pratat med några grossister som importerar varor. En viss oro kan skönjas. I nuläget är det mycket svårt och få klara besked från fjärran. Produktionsstoppet i Kina har lett till att miljontals containrar som nu skulle behövas för att exportera varor från Europa sitter fast i Kina. Priserna för att frakta varor ut ur Kina kommer att rusa.

PROFILMÄSSAN NORDIC PROFILE FAIR som för tillfället arrangeras på Elmia i Jönköping omgärdas av rykten om att möjligen flyttas till Stockholm. Samtidigt eller tillsammans med Formexmässan, är kanske en tanke. Framtiden får utvisa. Branschtidningen PRomotion bevakar oavsett var mässan arrangeras.

I DETTA NUMMER BLIR DET MYCKET om SBPR - Svensk branschförening för Profil- och Reklamartiklar. Jag uppmanar er i branschen att medverka i föreningen. Längre in i tidningen kan ni läsa om vad SBPR står för.

PROMOTION ÄR DEN LEDANDE BRANSCHTIDNINGEN i Sverige kopplade till branscherna för produktmedia, print, profil och promotion. Med ledande syftar vi på upplaga och spridning. 15 000 personer på 6 000 företag får den via mail som webbtidning. Dessutom skickas närmare 3 000 tryckta tidningar ut ofta tillsammans med bilagor. Kontaktkostnaden (annonspriset dividerat med det antal personer som man når i en viss målgrupp) är jämfört med andra publikationer i branschen lågt eller lägst. PRomotion startade 1996 och utkommer fyra gånger per år.

EN UNDERSÖKNING VISAR ATT veckans mest produktiva dag är tisdag. Torsdag och fredag blir väldigt lite gjort. Funderar nu på att bara jobba tisdagar. På måndagen kan man ju planera tisdagen. Resten av veckan kan man med gott samvete ägna sig åt roligare aktiviteter än att slita ut kontorsstolen.

"Den företagare som anser sig befriad av behovet av marknadsföring kommer förr eller senare att finna sig befriad av företagande."

Den företagare som anser sig befriad
av behovet av marknadsföring kommer
förr eller senare att finna sig befriad av
företagande.

 

 


Tore Lindfors 0704-912465
[Flash]