PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Danska Myvendo Fair större för varje år

Den danska Profilmässan Myvendo Fair har arrangerats för fjärde gången i Odense. Från start var det 65 utställare för att öka nu senast till 148 utställare. Även på besökarsidan växer antalet.

Detta innebär att de nu anser sig vara Nordens största profil- och promotionmässa i vart fall när det gäller antalet utställare. I skrivande stund hade vi inte fått besökarantalet men det var över tusen besökare som hade föranmält sig.

Tidningen PRomotion träffade ett antal svenska grossister som funderade på att ställa ut nästa år. Mässan har på fyra år vuxit ifrån att vara en nationell mässa till att bli internationell. Mässans layout är lite annorlunda. Besökarna leds i en snitslad bana så att alla utställarna har möjlighet att träffa dem. Finns det någon trend på mässan kan man fråga sig? Plastdebatten finns med och det innebär att tillverkarna av produkter måste börja tänka konsumentvänligt. Inte minst när det gäller den yngre generationen som ifrågasätter om prylen har ett existensberättigande med eller utan tryck. Även på textilsidan krävs det mer och mer redovisning att plaggen är tillverkade på ett miljövänligt och seriöst sätt.

Grundaren av mässan är i Danmark en välkänd branschman med namn Ole Larsen. Med sina många års erfarenhet som grossist och trogen utställare på struliga mässor så tröttnade han och många andra. På så sätt har han nu byggt upp en profil- och promotionmässa i Danmark som lockar allt fler utställare och besökare.


Text: Tore Lindfors Foto: Carina Johanzon

[Flash]