PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Nytt år igen!

Vart tog det gamla vägen? Är det lågkonjunktur nu eller är det på gång?

CHARDEN OCH BRANDSOME I KONKURS och Brandfactory i rekonstruktion, allt på en vecka i november. Stora bolag i promotionbranschen. Enligt Konjunkturinstitutet (KI) är högkonjunkturen över. Betyder det att inskränkta företagsledare i slutkundsledet drar in på säljfrämjande åtgärder och profil- och promotionprodukter? Detta för att de vill stärka relationerna med sina kunder när det som bäst behövs, eller? Sen undrar många varför de gick i konkurs. Intressant är också att många av dessa företag som är på fallrepet har kastat sig in på annonsering strax före de kursat. Men då är det för sent.

FÖR 25 ÅR SEDAN BLEV MOBILTELEFONEN årets julklapp - nu läggs den åt sidan. Mobillådan utsågs till årets julklapp 2019. Skärmfritt var temat på årets julklapp, som utses av HUI Reserach för 32:a året i rad. Produkten, som utses, ska vara en nyhet eller ha väckt nytt intresse under året. Den ska också svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal. Slutligen ska den representera den tid vi lever i. Allvarligt talat - känner du NÅGON som köpt, eller börjat intressera sig för en mobillåda? Eller som ens tagit ordet i sin mun?

HUR SER SLUTKUNDEN på våra profil-och promotionprodukter? I maj 2019 klubbade EU igenom ett förbud mot tio plastprodukter. Om två år kommer det inte längre vara tillåtet att sälja engångsvaror i plast i form av bland annat tops, bestick, tallrikar och sugrör, om det finns alternativ på marknaden. Vår bransch har många plastprodukter så det gäller och se vart vindarna blåser och följa regler och lagar.

PROMOTION ÄR DEN LEDANDE BRANSCHTIDNINGEN i Sverige kopplade till branscherna för produktmedia, print, profil och promotion. Med ledande syftar vi på upplaga och spridning. 15 000 personer på 6 000 företag får den via mail som webbtidning. Dessutom skickas närmare 3 000 tryckta tidningar ut ofta tillsammans med bilagor. Kontaktkostnaden (annonspriset dividerat med det antal personer som man når i en viss målgrupp) är jämfört med andra publikationer i branschen lågt eller lägst. PRomotion startade 1996 och utkommer fyra gånger per år.


Tore Lindfors 0704-912465


[Flash]