PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

The Center of Seven Senses

Produktmediabranschen tog ett jättekliv utanför sin ”comfort zone” på OMT mässan i Hamburg 6-7 maj i år.

OMT är Europas största IT-mässa med inriktning på digitalmarknadsföring, fem leverantörer, tre återförsäljare, några konsulter och PSI slog sig ihop och bestämde sig för att se till att marknadsförare som besökte mässan inte skulle missa att Produktmedia fortfarande är en mycket stark partner i all marknadsföring.

Mässan hade 67 000 besökare ingen missade The Hapticologist, som montern kallades och fanns mitt i hallen. De hade byggt en fullt utrustad bar, klädd i växter och fick namnet The Jungle medan baren hette The Center of Seven Senses. Det var först och främst en bar och som alla vet som besökt en fackmässa är baren, särskilt en fri bar, något ALLA dras till, Montern var också utrustad med DJ.

Väl där kunde de deltagande aktörerna berätta för besökarna om Produktmedias förträfflighet. Där fanns även föreläsningar om Produktmedia, som var välbesökt. Det var inte många om ens någon besökare eller utställare som missade denna monter.

Det hela var ett experiment att marknadsföra vår bransch till andra branscher. Vår bransch är mycket bra på att marknadsföra sig internt med alla mässor och event men kass på marknadsföring till slutkund. Detta var ett mycket bra och lyckat experiment.


Text: Kjell Harbom