PRomotion senaste nr
Start|Om tidningen|Annonsera|Tipsa oss|Kontakta oss|Platsannonser
Annonser

Förändringar och förbättringar?

VÄRLDEN BÄSTA PROMOTARE av promotionprodukter heter President Trump. Hans röda keps med ett budskap har sannolikt varit den produkt som exponerats mest i mannaminne. De som inte tror på produkter med budskap måste nog börja tänka om. Branschen tackar.

STOCKHOLMSMÄSSAN I ÄLVSJÖ BLI KVAR till minst 2034. Äntligen fick någon politikerna att förstå att bygga nytt mässområde tar sin tid. Idag är det på 70 000 kvm. Dessutom tjänar näringslivet, staten och kommunen miljarder kronor på allt som sker i samband med mässan årligen. Många trodde att människor inte ville träffas efter covidtider med det visar sig vara tvärtom.

SKA BLI INTRESSANT och se på det nya upplägget som PMA - Product Media Association (f.d PWA) arrangerar i januari 2026. På olika adresser på Barnhusgatan i Stockholm ställer ett gäng ut profil- och yrkeskläder samt promotionprodukter i samma hus och trappa och intill använder de sig av Folkets Hus. Tror inte att alla är medvetna om att de nu enbart har en samlad mässa en gång per år och då i augusti 2026 på Elmia i Jönköping.

EN TREND SOM PÅGÅR är att många "gamla" profilare säljer in delar av eller hela sitt bolag till olika bolagskoncept som då bildar nya konstellationer. I nuläget arbetar de som sålt fortfarande med sin egen identitet. Framtiden får utvisa och en ny generation är på väg in i profil- och promotionbranschen sedan några år.

BRANSCHTIDNINGEN PROMOTION HAR BRANSCHKOLL utan kostnad för dig som mottagare. Vi fortsätter att, sedan 1996 nå ut till företag inom produktmedia, print, profil, yrkeskläder och promotionprodukter. Vi distribuerar 2 600 exemplar fysiskt och närmare 14 000 som digital version via mail och når närmre femtusen branschrelaterade företag fyra gånger per år. Sedan 1996 har vi byggt upp relationer med branschen. Tryckt media tar allt större plats. Inte minst när det gäller fack- och branschtidningar.

SLUTET AV SOMMAREN OCH FÖRHÖSTEN blev fantastisk med många goa dagar. Grillen är inplockad och höstkläderna kommit fram. Några projekt blev klara men jag har sparat några småprojekt till nästa år. Typ byta grinden och byta några lister.

DET SLOG MIG ATT branschtidningen PRomotion fyller trettio år 2026. En fantastisk kul resa som förhoppningsvis inte slutar på ett tag än.

En nation som är rädd för att låta sitt folk bedöma sanning och lögn på en öppen marknad är rädd för sitt folk. John Fitzgerald Kennedy (1917 - 1963), amerikansk president


Tore Lindfors 0704-912465